ROZHOVOR: Fulfillment uvolňuje e-shopům ruce, Martin Hasilík, AUTHENTICA

13. Dub, 2022 | Novinky

Skupina Authentica se již 18 let pohybuje v marketingu, retailu, instore designu, POS/POP médiích a návrhu dekorací, a to velmi úspěšně. Vedle marketingové podpory značek nově zákazníkům nabízíte také outsourcing logistiky pro e-shopy. Proč jste se vydali právě tímto směrem?

Ano, je pravda, že v retailu se pohybujeme už dlouhou dobu a máme mnoho zkušeností ve všech fázích procesu: návrh zadání, brief s klientem, upřesnění jeho představ, realizace návrhu pomocí 3D technologií nebo virtuální reality a konečně realizace v místě prodeje.

Jeden z hlavních podnětů, proč rozšířit naše aktivity i na outsourcing logistiky, bylo, že jsme cítili zásadní změny v retailu a posilování e-commerce stránky. Jeden z našich silných klientů, Waterdrop AT, nás o tom přesvědčil už v roce 2018, a tak jsme v roce 2019 začali pro tohoto klienta řešit první čistě fulfillmentové centrum a v roce 2020 se začal realizovat první sklad. V dnešní době máme již dva sklady pro fulfillment, v roce 2022 budeme mít třetí prostor o ploše 5,5 tisíc m2 a věříme, že tento sklad bude řízen roboticky.

Co by měly e-shopy brát v potaz, když uvažují o fulfillmentu? Co je třeba zvážit, jaké jsou výhody, jaké nevýhody?

Především by e-shopy měly mít představu o svém sortimentu a větší skladové zásoby produktů. Fulfillmentové centrum vyžaduje dobré WMS řešení správně propojené s e-shopem / ERP systémem a také dostatečné skladové zásoby zboží pro rychlou distribuci.

Výhody fulfillmentu jsou především úspora času pro e-shopy a možnost věnovat se marketingu a svým produktům. Dalšími výhodami je, že vykrývání sezónnosti neřešíte brigádníky. Partner fulfillmentu vám poskytne více služeb a máte kvalitní a okamžitý přehled o svém sortimentu.

Jako častou nevýhodu zákazníci zmiňují, že už si na své produkty nemohou „dohlédnout“, ale to není pravda. Dohled umožňuje kamerový záznam nebo přehled v B2B portále, kde má klient informace i o aktuálním počtu kusů na skladě.

Syrovický sklad řídí KVADOSí WMS mySTOCK, verze Logistics. Proč jste si vybrali právě tohle řešení a jak naplňuje Vaše očekávání?

Jednak milujeme automatizaci procesů, jednak jsme na mySTOCK získali příznivé reference od klientů společnosti KVADOS, kteří jej využívají. Chtěli jsme systém, který bude fungovat při velkém náporu objednávek, perfektně zvládne procesy skladování a řízení pickování a bude mít silnou a rychlou podporou IT, protože segment logistiky jde aktuálně velmi rychle dopředu – řekl bych, že je to jeden z nejrychleji rostoucích segmentů.

WMS mySTOCK nám v naší logistice po stránce funkčnosti řízení skladu vyhovuje, naše požadavky splňuje.

Co bylo při rozjezdu skladovacího centra největší oříšek, co bylo třeba překonat (nemusí se týkat jen softwaru)?

Mnoho starostí bylo především administrativních – na některá vyjádření se čeká měsíce, a my jsme zvyklí řešit věci velmi pružně. Také bylo náročné správné plánování všeho, co nás čeká. Neboť na začátku nestojí jeden klient a jedna představa, jak na jeho požadavky napasovat skladování a kompletaci. Vše je mnohem komplexnější.

Největším oříškem bylo sehnat správné lidi, protože mnohé se řeší lépe, když v týmu panuje harmonie a dobrá komunikace. Troufám si tvrdit, že toto je naše nejsilnější stránka.

Jaký máte v Authentice vztah k robotům? Jakou úlohu hrají či budou hrát v syrovickém skladu?

Milujeme automatizaci a snažíme se hledět do budoucna, takže víme, že bez alespoň částečné robotizace se neobejdeme. Nyní jsme ve fázi řešení robotizace pro část fulfillmentu a ve druhé polovině roku 2022 očekáváme plně automatizovaný robotický sklad.

Jaké plány máte v Authentice do budoucna, jakým směrem se Authentica bude ubírat? A rýsuje se zde prostor pro další možnou spolupráci s KVADOSem?

Díky široké nabídce služeb klientům toho máme v plánu hodně. Na rok 2022 plánujeme rozšíření fulfillmentového skladu o 5,5 tisíc m2 a robotizaci skladu. Také máme v plánu rozšíření výrobního zázemí o specializované technologie umožňující tisk na lahve, výrobní zázemí na kartonové tubusy, laserové gravírování do materiálů, rozšíření dřevovýrobního zázemí a mnoho dalších.

Klientům v rámci retailu nabízíme školení formou tzv. wow meetingů, kde představujeme materiály, technologie a novinky z veletrhů. A díky zkušenosti se zařizováním interiérů prodejen jsme se posunuli k větším realizacím do více zemí EU.

O výzvy a nové projekty tedy nemáme nouzi a těšíme se, co nás čeká v dalším roce.

 

Celý rozhovor si přečtěte zde

 

AUTHENTICA GROUP Vznikla sloučením firem Authentica, GRD, Craftwork a nejnovější Fulfillment by Authentica, které už dlouhou dobu na trhu spolupracovaly a sídlily v areálu bývalé brněnské Zbrojovky. Zabývají se kompletní výrobou reklamních a marketingových materiálů a propagací produktů v místech prodeje, tzv. POP a POS systémů (point of sale / point of purchase), navrhují dekorace do výloh a následně je také instalují a vyvíjejí obalové materiály podle potřeb klientů. K jejich spokojeným zákazníkům patří L’Oréal, Philips, Hugo Boss, Nestlé, C&A, Tchibo, Moët & Chandon nebo Waterdrop. Sídlí v Brně, ale pobočky mají také v Praze či německém Rostalu a již 15 let mají zastoupení i ve Švýcarsku.

 

Kontaktujte nás, rádi se s vámi sejdeme: +420 597 403 403 mystock@kvados.cz