Hladká komunikace s dopravci
I cesta je cíl. Respektive cílem je, aby se vaše zboží dostalo k zákazníkovi, pokud možno rychle, včas a spolehlivě. Doprava zboží k zákazníkovi se sice nachází na konci logistického řetězce, ale přesto není o nic méně důležitá než jeho začátek.
Řešení mySTOCK® WMS nabízí již léta integraci s nejvýznamnějšími dopravci na českém trhu. Ovšem komunikace s každým dopravcem se liší dle konkrétních zákazníků i konkrétních projektů.
Rozhodli jsme se proto komunikaci s dopravci standardizovat a v mySTOCK® WMS pracujeme s klasickou posloupností dokladů: příjem objednávky přijaté > vytvoření expediční zásilky > vychystávání jedné nebo více expedičních dávek > úkoly > kompletace expediční dávky do nákladových kusů > označení dopravními štítky daného dopravce.
Standardizace pracuje s jednotnou datovou strukturou. Konkrétní podmínky dopravců ovšem sledujeme a aktuálně zapracováváme případně změny v jejich službách. Ne ve všech zemích však podporujeme dopravce a jejich služby.
Dosud jsme standardizovali komunikaci s těmito dopravci:
- Česká pošta – balík na poštu, balík do ruky, doporučená zásilka, balík nadrozměr (paleta);
- TOPTRANS – kompletní podpora;
- Raben Logistics Czech – kompletní podpora;
- Geis Parcel a Geis Cargo – kompletní podpora; Geis Cargo však na trhu končí a automaticky přechází pod DPD. Nově budeme proto podporovat i DPD.
Do nového roku jsme také zapracovali kompletní podporu pro dopravce DB Schenker, DACHSER a Rhenus.