Hlasové ovládání i pro váš sklad

16. Úno, 2021 | Novinky

Slyšíte to taky? Nemusíte se bát, není to jen ve vaší hlavě. Přesně takhle zní budoucnost řízení skladu. A záleží jen na vás, jak vzdálená budoucnost to bude. Nastražte uši, abyste mohli nechat své oči i ruce volné. Budete překvapeni, jaké změny se začnou dít i ve vašem skladě. Jen si to představte – rychlí skladníci, kteří nedělají chyby…

Dnes je více než kdykoliv dříve velice důležité, nezaspat dobu. Poohlédnout se po nových technologických možnostech, které vám pomohou získat náskok před konkurencí. Jednou z takových možností je hlasové ovládání. Sklad je srdcem firmy a stěžejním místem pro získání konkurenční výhody. Je proto pod velkým tlakem, protože jsou na něj kladeny vysoké nároky. Jedním z nejdůležitějších nároků v dnešní hektické době je rychlost a potřeba udržet krok s dobou a pružně reagovat na trendy v logistice a skladování.

 

Kde dnes vzít skladníky?

S čím se logistické společnosti nejvíce potýkají? Jejich slabým místem bývá pracovní síla. Míra nezaměstnanosti postupně klesá a kvalitních pracovníků začíná být jako šafránu. Když je tedy problém s najímáním zaměstnanců, je potřeba zaměřit se na další velice důležitý aspekt, a to je automatizace. Nahrazení lidského faktoru je často skloňovaným tématem ve spoustě oborů a už dávno nejde o oblast science fiction. Skladovací procesy začíná pomalu ovládat robotizace a lidský úsudek, dříve tak nezbytný pro správné vyhodnocení situace, je rozebrán na atomy a poskládán do bezchybných sekvencí kódu. Na co tedy ještě chtít využít ve skladu lidskou sílu?

Existují různé typy skladů a pro každý se hodí jiný systém řízení skladových operací. Pokud není možné sklad plně automatizovat a zboží je vychystáváno ručně bez manipulační techniky, nabízí hlasové ovládání velkou úsporu času. Důležité je snížení chybovosti a větší rychlost vychystávání zboží. Ze zkušeností můžeme říct, že produktivita stoupne o více než 30 procent.

Fakt je ten, že i z průměrného skladníka můžete díky jisté míře automatizace udělat spolehlivého pracovníka, pokud mu dáte k dispozici ten správný nástroj. Jedním takovým je zavedení hlasového ovládání.

 

Co od hlasu čekáme?

Co musí hlasové ovládání umět? Z hlediska opravdu efektivního využití je nezbytné, aby zařízení umělo rozpoznat hlasové příkazy v prostředí, ve kterém má být využíváno. Zároveň je potřeba, aby bylo možné integrovat jej na skladovací systém, tedy WMS. Pojďme se na tyto dva klíčové aspekty podívat blíže. 

 

Integrace na WMS

Jak tedy napojit hlasové ovládání na vaše skladové procesy? Nejdůležitějším aspektem je správně zvolený WMS systém, na který jej můžete bez problémů integrovat. Společně vytvoří prostředí, které ovládá všechny procesy ve skladu a řídí jej od A do Z. Zapojení skladníka do tohoto běhu je potom tím nejjednodušším bodem celé akce, protože vstupuje do promyšleného a fungujícího prostředí. My v KVADOSu začínáme ve skladu vždy implementační analýzou. Projdeme detailně stávající postupy klienta a navrhneme nejlepší řešení přímo na míru. Technologie hlasového ovládání se nehodí úplně do každého skladu. Zda by byla vhodná právě pro ten váš, zjistíme při vstupních analýzách nebo při zadání zpracování logistické studie. Nejsme pouze dodavatelem softwaru, naše řešení mySTOCK® WMS zahrnuje komplexní know-how v oblasti skladového hospodářství. Zjistíme, jestli je technologie hlasového ovládání tou správnou volbou pro daný sklad, a pokud ano, navrhneme její implementaci tak, aby zvýšila produktivitu a spolehlivost vaší logistiky.

Ve spolupráci se společností Honeywell jsme schopni připravit také pohled na návratnost investic po implementaci hlasového ovládání přímo pro vaši společnost, i připravit návrhy cest, kterými se při zavádění této technologie vydat. Získáte tak velice konkrétní představu o nákladech a výnosnosti tohoto řešení.

 

Jak technologie pick-by-voice pracuje

Pracovník, který má na starost manipulaci se zbožím ve skladu a jeho vychystávání, získává povely pro práci přes hlasový systém do svých sluchátek. Stejně jako při práci s mobilním terminálem PDA zadává hlasový systém instrukce, co s danou položkou provést. Oproti PDA má však určité výhody – uvolňuje skladníkovi obě ruce i oči. Ten nemusí ztrácet čas manipulací s PDA a nahlížením na displej, dělá tak méně chyb a je rychlejší. Komunikace funguje obousměrně, systém tedy zadává skladníkovi povely a skladník ovládá aplikaci také hlasem – potvrzuje splnění úkolu. Nepředstavujme si však debatu v souvislých větách, zadávání povelů a reakce na ně probíhá v krátkých heslech. Pracovník si v systému v řádech minut vytvoří vlastní profil, navíc si může některé příkazy uzpůsobit podle sebe, aby to pro něj bylo přirozené.

Skladník, který má svou práci odvádět motivovaně, počítá s tím, že mu systém bude rozumět. Proto je potřeba se zaměřit především na provozy, jež svou zvýšenou hlučností mohou toto porozumění narušit. Prostor skladu přece jenom není kancelář, vše je v pohybu, projíždějí vysokozdvižné vozíky, probíhá nakládka zboží, hučí klimatizace a další stroje. Umíte si třeba představit, co ve skladu způsobí obyčejný déšť bubnující na plechovou střechu? I s těmito vlivy se musí odposlech hlasových pokynů vypořádat.

Ještě je potřeba doplnit, že jako klient si stále můžete zvolit z více variant ovládání vašeho skladu, a to ovládání výhradně hlasem, ovládání pomocí PDA nebo kombinaci obou možností. Vše závisí na konkrétních potřebách daného skladu a očekávaném výsledku.

 

Systém mluví jazykem skladníka

Situace na pracovním trhu nahrává také tomu, že je ve skladech zaměstnáváno čím dál více cizinců. Systém tedy musí počítat i s tím, jak předat skladníkovi pokyny, aby jim rozuměl. Hlasové ovládání umí pracovat s mnoha jazyky a na zaměstnance hovoří jeho jazykem (v současné době je k dispozici ve více než 40 jazycích). Systém se dokonce přizpůsobí i různým verzím výslovnosti nebo přízvuku. Ne každý skladník hovoří jako moderátor z televize, i to je v rámci nastavení systému ošetřeno. Výhody poznají také firmy, které zaměstnávají hodně brigádníků nebo sezónních pracovníků. Hlasové ovládání nevyžaduje zdlouhavé zaškolení, naběhnutí do praxe je naopak velice intuitivní.

Systém je totiž navržen tak, aby umožňoval rychlé zaškolení každého pracovníka, včetně brigádníků, rotujících pracovníků a nerodilých mluvčích. Funkce rozpoznávání řeči umožňuje novým spolupracovníkům pustit se ihned do práce, což výrazně zkracuje dobu jejich zaškolování. Přizpůsobuje se individuálním preferencím pracovníků a minimalizuje potřebu opakovat již řečené, to výrazně šetří čas a zvyšuje pracovní nasazení.

 

Bezpečnost především

Skladník má díky bezdrátovému zařízení volné ruce a může tak bez problémů manipulovat i s rozměrnějšími břemeny. Není vyrušován nahlížením do displeje a plně se koncentruje na splnění úkolů. Hlasové ovládání tak splňuje všechna bezpečnostní opatření a zároveň mnohonásobně zvyšuje výkon skladu.

 

Hlas budoucnosti

Přemýšlíte, jak čerpat z výhod řízení pracovních procesů hlasem? Bez ohledu na to, jaké máte provozní požadavky nebo obchodní cíle, naše týmy odborníků na integraci vám pomohou dostat se do pohybu. Ve spolupráci s klíčovými vedoucími pracovníky můžeme vytvořit inovativní řešení, které bude reagovat na vaše konkrétní potřeby, anebo svižně instalovat standardní řešení, které lze integrovat prakticky s jakoukoli operací. Pomůžeme vám rozhodnout se, která možnost je s ohledem na vaše dlouhodobé obchodní potřeby vhodnější. V každém případě jsme si jisti, že vám pomůžeme lépe podnikat.

 

Související články:

Honeywell Voice A700X – Silný hlas vašeho skladu
Spojili jsme síly se společností Honeywell

 

Chcete se dozvědět více? Kontaktujte nás!

 

Kontaktujte nás, rádi se s vámi sejdeme: +420 597 403 403 mystock@kvados.cz